Egy új kutatás szerint a Twitter egy szűkebb közösség szócsöve lett, azaz a felhasználók 25 százaléka annyira aktív, hogy az összes bejegyzés 97 százaléka hozzájuk köthető. A többi felhasználó azonban nem igazán aktív. A kutatás csak az Egyesült Államokra terjed ki, így arra vonatkozóan nincs adat, hogy például itthon mi az eloszlás.
Ez fontos információ lehet a Twitteren kommunikáló márkáknak is, hiszen úgy tűnik, hogy ha a megfelelő, aktív célcsoport figyelmét sikerül felkelteni, esetleg maga mellé állítani, akkor az nagy segítség lehet, illetve figyelembe kell venni azt is, hogy úgy tűnik sokan vannak, akik jelen vannak, használják az alkalmazást, csak éppen csendes megfigyelők. A másik fontos észrevétel, hogy az aktív felhasználók nagyon-nagyon sok retweetet használnak, azaz mások bejegyzéseit osztják meg újra.
Az összes felhasználó tweeteinek 82 százaléka válasz és újratweet, nem eredeti bejegyzés. Ez pedig változtat azon a nézeten is, hogy a Twitter az ötletelés és az eredeti gondolatok helyszíne, inkább a diskurzus és a vita lehet domináns. Arra is rávilágított a kutatás, hogy a Twitteren az Egyesült Államokban élő felnőttek túlnyomó többsége (89%) rendelkezik olyan nyilvános fiókkal, amelyet bárki láthat, aki felkeresi az oldalt. És az is kiderült, hogy ezzel sokszor nincsenek tisztában a felhasználók.
Forrás: Social Media Today