A Platformer technológiai hírlevél szerint a Twitter napi bevétele 40 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest, míg a The Information híroldal munkatársai azt mondták, hogy a Twitter vezető hirdetői közül több mint 500 leállította a költekezést azóta, hogy Elon Musk októberben megvásárolta a Twittert.
A Twitter fő bevételi forrása a reklámozás, amely 2021-ben 5,1 milliárd dolláros bevételének több mint 90 százalékát tette ki, de az Audi és a Pfizer ügyfelei közé tartoznak azok a cégek, amelyek a Tesla vezérigazgatójának 44 milliárd dolláros felvásárlása után szüneteltek.
A platformon tapasztalható gyűlöletbeszéd növekedésével kapcsolatos aggodalmak arra késztették a hirdetőket, hogy tömegesen visszavonuljanak. Riasztotta őket a kamuprofilok özöne is, amelyek az ellenőrzött felhasználóknak szánt kék pipa rendszer hibás újraindítása után virágoztak fel az oldalon.
A 40 százalékos adatot részletesebben ismertetve az Information arról számolt be, hogy a Twitter egyik vezető menedzsere kedden azt mondta a munkatársaknak, hogy az aznapi bevétel 40 százalékkal alacsonyabb volt, mint egy évvel ezelőtt.
A Twitternek már e hónap végén ki kell fizetnie a közel 13 milliárd dolláros adósságterhet, Musk pedig olyan lehetőségeket fontolgat, mint például több Tesla-részvény eladása vagy akár a Twitter csődbe juttatása, csődvédelemmel. Musk tavaly több mint 20 milliárd dollár értékű Tesla részvényt adott el a Twitter-ügylet finanszírozásának elősegítése érdekében.
Forrás: The Guardian