A 2008-as gazdasági világválságnál nagyobb recessziót vár már mindenki a koronavírus-járvány miatt, ami gyakorlatilag a teljes gazdaságra kihat majd valamilyen módon, nem csak az olyan közvetlenül érintettekre, mint a turizmus vagy a vendéglátás. Kihathat például az újságokra, akik ugye reklámbevételből élnek, viszont ha a cégek csődbe mennek, nincs mit reklámozniuk. Különösen igaz ez amúgy a helyi, kisebb újságokra, akik a szintén helyi kisebb cégek tartottak fent.

Ironikus módon mindez úgy következik be, hogy közben az online újságok látogatószáma megsokszorozódik, mivel jobb híján mindenki fent lóg a neten, és sokkal többet olvas.

Ezt a helyzetet próbálná most valamennyire orvosolni a Twitter adománya, akik amerikai szerveknek adtak 1 millió dollárt (több mint 300 millió forintot), hogy így is segítsék az újságírókat. Ezzel ők is csatlakoztak az olyan kezdeményezésekhez, mint amit például a Facebook csinált, hogy 100 millióval segítik a bajba jutott kisvállalkozásokat világszerte,