A korábban Twitter néven ismert közösségimédia-cég kedden közölte, hogy a 2024-es elnökválasztás előtt engedélyezi a politikai hirdetéseket az Egyesült Államokban a jelöltek és politikai pártok részére, megfordítva a korábbi tiltást. Ez aggályokat vet fel a félretájékoztatás és a gyűlöletbeszéd miatt.

Mielőtt a milliárdos Elon Musk 2022 októberében megvásárolta a jelenlegi X néven futó céget, a Twitter 2019 óta világszerte betiltott minden politikai hirdetést. Januárban a platform már részben feloldotta ezt a tilalmat, most viszont mehet minden.

Az összes politikai hirdetés engedélyezése az Egyesült Államokban segítheti az X-et bevételeinek növelésében egy olyan időszakban, amikor sok hirdető elmenekült, vagy csökkentette a platformra fordított kiadásait attól tartva, hogy nem megfelelő tartalom mellett jelennek meg. Ez is megtörtént, hogy Musk megpróbálta X-et a választások „városi tereként” pozícionálni, Ron DeSantis májusi kampánybejelentésének otthont adva.

Egy keddi blogbejegyzésében az X azt mondta, hogy bővíteni fogja csapatait a tartalommanipuláció és a „feltörekvő fenyegetések” elleni küzdelem érdekében.

A vállalat bejelentette, hogy létrehoz egy globális hirdetési átláthatósági központot, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy lássák, milyen politikai hirdetéseket reklámoznak az X-en, és hozzátette, továbbra is tiltja azokat a politikai hirdetéseket, amelyek hamis információkat terjesztenek, vagy a közvélemény választásokba vetett bizalmát akarják aláásni. Ez összhangban van a cég azon céljával, hogy „a szabad és nyílt politikai diskurzus megőrzésére törekedjen” – áll a blogbejegyzésben.

Musk felvásárlása óta az X-nél kérdések merültek fel az amerikai elnökválasztásra való felkészültségével kapcsolatban, miután több ezer alkalmazottat bocsátottak el, köztük olyanokat is, akik a bizalmi és biztonsági csapatban dolgoztak.

Forrás: The Guardian