A közösségi oldalak alapvetően a reklámokból tudják fenntartani magukat, de egyre inkább keresik az újabb pénzszerzési módszereket. A Facebook után a TikTok az e-kereskedelem felé nyitna, a TikTok pedig előfizetési megoldásokkal szerezne pénzt. 

A TikTok már együttműködött a Shopify és a Walmart cégekkel, de most újabb lépéseket tesz, hogy megkönnyítse az e-kereskedelmet az oldalon. 

  • A népszerű felhasználók megoszthatják a termékekre mutató linkeket, és automatikusan jutalékot szerezzenek minden értékesítés után.
  • A márkák bemutathatják a katalógusokat a platformon.
  • Elindul a livestream vásárlás, a TV-shop mobilos változata, ami Kínában már egyébként is hatalmas biznisz.

Ezeket a lehetőségeket már vagy teszteli a cég, vagy nagyon dolgoznak a fejlesztéseken. 

A Twitter az e-kereskedelem helyett inkább a fizetős megoldások irányába mozdulna, és vagy a testreszabhatóbb felhasználói felületért kérne pénzt, vagy lehetővé tenné, hogy a felhasználóknak közvetlenül borravalót lehessen küldeni, azaz fizetős, prémium tartalmak elterjedését ösztönözné. 

Forrás: Bloomberg, Social Media Today