Az Amazon évek óta küzd azzal, hogy a vásárlói visszajelzések jelentős része kamu. Most az egész jelenségért, és hogy nem tudják ezt a helyzetet érdemben kezelni, a közösségi oldalakat tették felelőssé, ahol állításuk szerint a hamis értékeléseket adják-veszik a kereskedők.

A vállalat szerint több mint 200 millió hamis véleményt távolítottak el 2020-ban, még mielőtt az ügyfelek látták volna őket, de ennek ellenére folyamatos kritikával szembesültek az óriási mértékű hamis és félrevezető vélemények miatt. Vannak olyan piaci szereplők, akik már hirdetik is a tevékenységüket, és garantálják, hogy két héten belül elérik bármelyik kereskedőnek az “Amazon’s Choice” státuszt, amivel az Amazon algoritmusai a visszajelzések alapján a legjobban teljesítő, legmegbízhatóbb eladókat jutalmazzák, mások pedig azzal büszkélkednek, hogy több ezer kiváló értékelést tudnak biztosítani az eladók számára. Ezeket a szolgáltatásokat a közösségi oldalakon hirdetik. 

“2020 első három hónapjában több mint 300 ilyen csoportról számoltunk be a közösségi média társaságainak, akik ezután átlagosan 45 napot töltöttek el azzal, hogy ezekkel a csoportokat kezdjenek valamit” –  mondja az Amazon, akik szerint ennyi idő alatt rengeteg visszaélés történt, hiába jelezték a közösségi oldalaknak, hogy lépniük kellene. 2021-re valamelyest javult a helyzet, és nagyjából 5 nap alatt tudják eltüntetni az ilyen csoportokat. Bár nem nevezték meg, de belső információkból úgy tudni, hogy bár több közösségi oldal gyorsan lép, a Facebook még mindig nagyon lassú. Mindegyik közösségi oldal azt mondta, hogy együttműködik az Amazonnal, hiszen az ilyen jellegű tevékenységek szigorúan tilosak az oldalon. 

Forrás: The Guardian