A Ben&Jerry’s jégkrémmárka a Twitter oldalán tett közzé egy hosszabb jegyzetet a menekültekről, a migránsok helyzetéről és az alapvető emberjogi kifejezésekről, Priti Patel brit belügyminiszternek címezve. Patel többször nyilatkozta, hogy ezek az illegális bevándorlók, akik a csatornán keresztül szeretnének Angliába jutni, hatalmas biztonsági kockázatot jelentenek. Patel szerint Franciaország és az EU tagországai biztonságosak, ezért nem kellene illegálisan Angliába menniük. 

A jégkrémgyártó azzal kezdte a Twitter-bejegyzését, hogy a valódi válságot az okozza, hogy nincs emberség azokkal szemben, akik éghajlatváltozás, kínzások és háborúk elől menekülnek, aztán pedig több menekültügyi és humanitárius tényt sorolnak fel, kezdve azzal, hogy a belügyminiszternek tudnia kell, hogy nincs olyan, hogy illegális ember, hiszen a sikeres menedékkérelemnek a hatályos törvények szerint nem lehet alapja, hogyan lépett be az illető az országba. 

A konzervatív politikusoknál nagy port kavart hogy egy jégkrémmárka oktatja ki őket, és a hivatalos reakcióban egyszerűen “túlárazott szemétnek” nevezték a jégkrémet. Vezető politikusok a Ben&Jerry’s bojkottjára szólítanak fel, miközben egyre többen osztják meg, hogy elmentek a boltba, és támogatásuk jeleként vettek maguknak jégkrémet. 

A Ben&Jerry’s egyébként mindig is egy szociális kérdésekben aktív márka volt, emlékezetes volt a kiállásuk az éghajlatváltozás témakörében is, mikor a Földet egy nagy gombóc olvadó fagyinak ábrázolták, és felhívták a figyelmet, hogy nem jó olvadtan. De eleve a márka is úgy indult 1978-ban, hogy Ben Cohen és Jerry Greenfield alapvetése volt, hogy náluk az emberek ugyanolyan prioritást élveznek mint a profit, és ehhez is tartották magukat. Azóta a céget eladták ugyan az Unilevernek, de továbbra is hallatják a hangjukat társadalmi kérdésekben. 

Forrás: The Guardian