2020-ban kezdte el először vizsgálni a Twitter azt a lehetőséget, hogy még az elküldés előtt figyelmeztesse a felhasználókat, ha sértő üzenetet vagy választ szándékoznak közzétenni. Tavaly élesben is bevetették a felugró ablakos figyelmeztetést, és most szerették volna jobban megismerni, milyen eredményeket sikerült elérni ezzel a módszerrel. 

Korábban már beszámoltak arról hogy a figyelmeztetett felhasználók nagyjából 30 százaléka gondolja újra az üzenetetét, de ennél azért összetettebb adatokat szerettek volna látni. Ezért 200 ezer felszólítást utóéletét vizsgálták meg, hogy kiderüljön nem csak azonnali, de hosszabb távú hatása is van a felszólításoknak. 

A Twitter kutatása szerint minden 100 esetben, amikor ezek az üzenetek megjelennek (átlagosan)

  • 69 tweetet küldtek el felülvizsgálat nélkül
  • 9 tweetet nem küldtek el
  • 22-t felülvizsgáltak

Ennél talán érdekesebb az az eredmény, hogy hosszabb távon hogyan változtatják meg a viselkedést a figyelmeztető üzenetek. „ Azt láttuk, hogy a felhasználók egyetlen felszólítás után 4 százalékkal kisebb valószínűséggel írnak újabb sértő választ. A felszólított felhasználók 20 százalékkal kisebb valószínűséggel írtak öt vagy több felszólításra alkalmas Tweetet”. Ezen túlmenően a kutatók azt is megállapították, hogy a felszólított felhasználók maguk is kevesebb sértő választ kaptak.

Az a kutatásból persze nem derül ki, hogy a felhasználók valóban emberségesebbek lettek-e, vagy megtanulták kikerülni az algoritmusokat, hiszen ennek ellenére más kutatások szerint még mindig a Twitter a legmérgezőbb applikáció, pont a bántó bejegyzések és válaszok miatt. 

Forrás: Social Media Today