Mostanra már az összes közösségi oldal kijelentette, hogy fontos és azonnal megoldásra váró problémának tartja az intézményesített rasszizmust, és kiáll a polgárjogi aktivisták mellett. 

A legtöbben értékelték ezt a gesztust, de azért felhívták a figyelmet arra, hogy a saját házuk táján, vagyis az algoritmusaik és szabályzataik körül is érdemes lenne egy kis rendet tenni. Az Instagram meg is ígérte, hogy utánanéznek a dolognak, ez most ha minden igaz tényleg hivatalossá vált, és mélyen beásnak a kódok közé, hogy kiírtsák az összes előítéletességet a rendszerből. 

Ez azért lesz nehéz, mert a probléma sokkal nagyobb, mint hogy egy kicsit tekerni kell az algoritmusokon. A Facebooknak a rasszista csoportokat is ki kell szűrni, az Instagramnak meggyűlik a baja a sértő és rasszista kommentek moderálásával, és ott vannak azok a kritikák is, hogy eleve kevesebb emberhez juttatják el a színesbőrű felhasználók bejegyzéseit. Pedig egy friss kutatás szerint politikai kérdésekben és állásfoglalásban az utóbbi időben ők sokkal aktívabbak voltak a közösségi oldalakon. 

A Snapchat a cégen belüli rasszizmust is kivizsgálja, néhány volt munkatársuk szerint ugyanis nem csak a felület, de maga a vállalat is rasszista. Több kritika érte őket amiatt, hogy olyan filtereket tettek közzé, ami vágott szemet csinál a felhasználóknak, mintha ázsiaiak lennének, vagy hogy a Bob Marley filter a blackface kulturát népszerűsíti, a rabszolgaság eltörlését pedig olyan filterrel ünnepelték, amin mosolyogni kellett, hogy leszakadjanak a felhasználó arcképéről a virtuális láncok. 

Forrás: BBC