Facebook csoportokból nőtte ki magát, és mára annyira sikeres, hogy sokak szerint saját platformként is megállná a helyét az a 2013-ban indult mozgalom, ami a pazarlásra, és a felesleges dolgok felhalmozására hívja fel a figyelmet. A mozgalmon belüli vita a Facebook elhagyásáról izgalmas kérdéseket vet fel azzal kapcsolatban, hogy kinőheti-e egy csoport a Facebookot, és át lehet-e egy jól működő csoport tagjait terelni egyik napról a másikra egy másik platformra.
Régi mondás, hogy ami az egyik embernek szemét, az a másiknak kincs, de a Seattle-ben alakult csoportnál ez valósággá vált. Még jó, de túl sok banántól kezdve, jegyeken és csomagolópapíron át egészen a hajóig, változatos dolgokat ajánlanak fel egymásnak az emberek, teljesen ingyen. Két szabály van, az egyik az, hogy nincs barter, a másik, hogy nem lehet pénzt kérni. Az egész lényege az lenne, hogy ajándékokkal az emberek közelebb kerüljenek egymáshoz, és hogy kevesebb felesleges dolgot halmozzanak fel.
Mára 44 országban 7000 ilyen csoport van, és több mint 5 millió tagja, és egyre nehezebb kezelni a csoportokat. Most értek el addig, hogy egy külön platformban gondolkodjanak, már van saját applikációjuk, de az is nehézség hogy a 7000 csoportot és a tagokat átköltöztessék egy másik platformra. Ráadásul minden csoport saját szabályokkal rendelkezik, vannak olyanok, ahol csak az adott környék lakosai tehetnek tagok, de olyanok is, akik az ott dolgozóknak is megengedik, hogy belépjenek. Van, ahol eseményeket is szerveznek az adminok, máshol ez nem jellemző.
Egyelőre úgy tűnik, hogy nehezen mozdulnak el a tagok a Facebookról, pedig az alapítók szerint ott a moderátorok sok nehézségbe ütközhetnek, és hiányoznak olyan fejlesztések is, amik az applikációban megvalósultak.
Forrás: The Verge